Forum Muzyczne Dinozaury Strona Główna Muzyczne Dinozaury
i ich następcy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cytaty i plagiaty
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Muzyczne Dinozaury Strona Główna -> Muzyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Włodek
epka kompaktowa


Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1196

PostWysłany: 23.04.2013, 13:11    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

No i wyszła moja ignorancja - szczególe przeprosiny należą się panom z U2, mam nadzieję, że to czytają. Przepraszam was chłopaki. Ja was o takie niecne rzeczy podejrzewałem, a wyście przecież czyści jak łza.

W takim razie mam źle opisaną (data) płytę Bookera.

Czytelników tego wątku FD również przepraszam za zamieszanie. Jednakowoż śledztwa nie zaprzestanę i bedę tropił plagiatorów jak J. Edgar Hoover komunistów, jedynie bardziej się przyłożę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
afterc
remaster


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 2257

PostWysłany: 23.04.2013, 14:37    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Włodek napisał:
Dość znany i przy okazji mój ulubiony utwór Led Zeppelin Dazed and Confused wziął się chyba stąd:
Jake Holmes - The Above Ground Sound Of (1967), 06. Dazed And Confused
Zalecam posłuchać i samemu ocenić czy powinienem użyć słowa "chyba":
http://w252.wrzuta.pl/audio/7qQLPg8eH4o/jake_holmes_-_dazed_and_confused



Cytat:
Podczas trasy koncertowej angielskiego zespołu rockowego The Yardbirds, Holmes otwierał jego koncert w Village Theater w Greenwich Village 26 sierpnia 1967. Członkom The Yardbirds spodobał się ten kawałek i postanowili opracować własną jego aranżację. Ich wersja zawierała długie fragmenty grane przez Page'a na gitarze przy użyciu wiolonczelowego smyczka. Szybko stał się on popularnym utworem granym na koncertach podczas ostatniego roku istnienia zespołu. Nigdy nie został on przez The Yardbirds oficjalnie nagrany, choć nieautoryzowana wersja koncertowa pojawiła się na bootlegowym wydawnictwie Live Yardbirds: Featuring Jimmy Page pod błędnym tytułem "I'm Confused".

Page mówił, że pomysł na użycie smyczka wiolonczelowego pojawił się podczas wspólnej gry ze skrzypkiem Davidem McCallumem. Pionierem w tego rodzaju grze był jednak Eddie Phillips z zespołu The Creation, który uprzedził Page'a o ponad rok. Jego grę można usłyszeć na albumie Makin' Time z 1966.

Po rozpadzie The Yardbirds w 1968, utwór "Dazed and Confused" został opracowany przez Page'a ponownie, tym razem wraz z zespołem Led Zeppelin. Nowa wersja została nagrana w październiku 1968 w Olympic Studios w Londynie i pojawiła się na debiutanckiej płycie zespołu Led Zeppelin (I). Był to pierwszy z czterech utworów, do nagrania których Page użył smyczka - pozostałe to "In the Light", "How Many More Times" i "In the Evening".

Z niewiadomych powodów Jimmy Page twierdził po ukazaniu się płyty, że jest jedynym autorem "Dazed and Confused". Holmes nigdy nie otrzymał żadnego honorarium z tytułu tego nagrania. Holmes nie poszedł z tą sprawą do sądu, jednak wysłał do zespołu list, w którym napisał: "Rozumiem, że utwór ma kilku twórców, jednak wydaje mi się, że należy mi się przynajmniej część uznania i honorariów." Nigdy nie doczekał się odpowiedzi i nigdy nie przedsięwziął niczego w tej sprawie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gacek
japońska edycja z bonusami


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 3274
Skąd: Wieliczka

PostWysłany: 23.04.2013, 15:09    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Włodek luz. Tylko zabrzmiało jak epokowe odkrycie a to zwykła pomyłka Very Happy

A panowie z U2 pewnie i tak tego nie czytają Cool

PS. Włodek jak tropisz plagiaty to dobrym polem będzie death metal, jakie tam są podobieństwa, często nawet w obrębie jednej płyty Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tarkus
box z pełną dyskografią i gadżetami


Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 11099
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: 23.04.2013, 22:11    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Włodek napisał:
bedę tropił plagiatorów jak J. Edgar Hoover komunistów

Ale właśnie tak tropiąc znów pomerdasz daty Very Happy
_________________
If you don’t love RoboCop, then you are a Nazi and support terrorism.
THIS IS NOT A LOVE SONG
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Włodek
epka kompaktowa


Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1196

PostWysłany: 09.06.2013, 11:51    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję, że wpadki znowu nie będzie.
Tony Joe White - Dusty Marshmellow
http://www.youtube.com/watch?v=gWEuU65Uy5M
Moim zdaniem cytat z All Along the Watchtower Dylana, ale lepiej sami oceńcie.

Przy okazji - Tony Joe White to świetny gitarzysta, posłuchajcie sobie choćby płyty Tony Joe, szczególnie kapitalnie zabrzmiał klasyk Boom Boom, który jest przykładem na to, że za pomocą oszczędnej gry można zrobić tak kapitalną robotę, że aż chce się posłuchać kilka razy po rząd. Fenomenalna wersja! Gitarowi wymiatacze chyba tak nie potrafią.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
afterc
remaster


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 2257

PostWysłany: 04.03.2015, 17:39    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Jeden z największych przebojów 2013 roku - utwór "Blurred Lines" - przyniósł artystom po 5 mln dolarów. Sprawa wyszła na jaw, ponieważ muzycy zostali oskarżeni o plagiat przez rodzinę zmarłego muzyka Marvina Gaye'a.
Żona Gaye'a wraz z trójką dzieci twierdzą, że linia melodyczna hitu z 2013 roku została zapożyczona z utworu "Got To Give Up", który Gaye nagrał w 1977 roku. Rodzina legendy muzyki soul wyceniła swoje straty na 40 milionów dolarów, domaga się także połowy zysków, jakie zarobili wydawcy tego utworu. W trakcie procesu eksperci ustalili, że całkowity zysk z "Blurred Lines" wyniósł ponad 16,5 mln dolarów - po 5 mln dolarów zgarnęli Williams i Thicke, 700 tys. trafiło do rapera T.I., zaś reszta - niecałe 5 mln dolarów - została rozdzielona pomiędzy wytwórnie: Interscope Records, Universal Music Group oraz Star Trak (należy do Pharrella Williamsa).

To nie koniec żądań spadkobierców Gaye'a, którzy domagają się też części wpływów z trasy koncertowej Robina Thicke'a, czyli około 11 mln dolarów. Jak twierdzą, za jej sukces odpowiedzialny jest właśnie hit "Blurred Lines"


Według ekspertów powołanych przez rodzinę Gaye'a, oba utwory są bardzo podobne, chodzi przede wszystkim o linię melodyczną klawiszy i gitary basowej. Innego zdania są za to świadkowie powołani przez pozwanych muzyków. Ich zdaniem podobieństwo jest niewielkie i zarówno struktura, harmonia, jak i rytm obu utworów znacznie się od siebie różnią. Świadkowie przekonywali także, że nie ma żadnych podobieństw w tekstach obu utworów. Różnice pomiędzy obiema piosenkami próbował, w dość nietypowy sposób, pokazać sam Robin Thicke. Wezwany na świadka, grał na keyboardzie i śpiewał różne przeboje, aby pokazać, że pewne linie melodyczne są uniwersalne i występują także w innych utworach. Wśród nich znalazły się takie utwory jak "With Or Without You" U2, "Man In The Mirror" Michaela Jacksona, a także "No Woman No Cry" Boba Marleya.

"Cały 2013 rok byłem nietrzeźwy"

W czasie procesu przywołano także wywiad z Robinem Thickem z 2013 roku, w którym wokalista otwarcie przyznał, że "Blurred Lines" było inspirowane utworem Marvina Gaye'a. W tym przypadku artysta także wybrał niekonwencjonalną linię obrony. Stwierdził, że przez cały 2013 rok miał kłopoty z nadużywaniem alkoholu i środków przeciwbólowych, w związku z czym nie udzielił w tym czasie ani jednego wywiadu na trzeźwo, dlatego też nie należy brać jego słów poważnie. Artysta wyznał także, że w związku z "pozostawaniem na ciągłym haju" nie uczestniczył czynnie w procesie tworzenia tej piosenki, a za jej sukces w całości odpowiada Pharrell Williams.


Proces pomiędzy rodziną Marvina Gaye'a i twórcami "Blurred Lines" to nie pierwszy raz, kiedy gwiazdy muzyki oskarżają się wzajemnie o kradzież utworu. Jednym z głośniejszych zdarzeń tego typu był proces pomiędzy Chuckiem Berrym a zespołem Beach Boys. Chodziło o jeden z największych hitów tej kapeli - "Surfin USA" - którego melodia jest 100-procentową kopią piosenki "Sweet Little Sixteen". Obie strony doszły do ugody, w rezultacie której całkowite prawa autorskie do utworu "Surfin USA" należą do legendarnego gitarzysty. Procesy o wykorzystanie utworów innych artystów przegrały także takie sławy jak The Beatles, Led Zeppelin, ZZ Top czy The Rolling Stones.

"Blurred Lines" był jednym z największych hitów 2013 roku i olbrzymim sukcesem finansowym. Singiel dotarł na szczyt amerykańskiej listy przebojów Hot100, gdzie utrzymywał się przez kolejne 3 miesiące, tym samym stając się utworem, który w 2013 najdłużej pozostawał numerem jeden w Stanach Zjednoczonych. Utwór był też najlepiej sprzedającym się singlem w całym 2013 roku. Z kolei w marcu ubiegłego roku utwór zdobył tytuł jednego z najczęściej kupowanych singli, osiągając wynik około 14,8 milionów sprzedanych egzemplarzy. Teledysk do piosenki w serwisie YouTube ma niemal 369 mln wyświetleń.


Ja pierdaczę - nigdy nie słyszałem tego kawałka. A teraz nie byłem w stanie nawet go wysłuchać do końca - taki jest drętwy. A tu proszę, sale koncertowe pełne, 20 milionów baksów zafasowane. WTF ?
Rolling Eyes
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Backside
limitowana edycja z bonusową płytą


Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 4160
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04.03.2015, 18:48    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

No w porównaniu z hiciorami Daft Punk czy "Happy" wzmiankowanego Pharrella, to to "Blurred Lines" brzmi jak coś, co się pakuje na b-side singla Wink. A kawałka też ani razu nie słyszałem...

A rodzinki znanych artystów, to chyba w ogóle mają niezłe łowy. Poza przypadkami ewidentnych zżynek czy nielegalnego wykorzystania sampli, dużo jest rzeczy "stylizowanych na" - i tu jest duże pole do popisu.
_________________
https://www.facebook.com/theseventiesjazz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Quasarsphere
epka kompaktowa


Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1081
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04.03.2015, 19:26    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

afterc napisał:
Ja pierdaczę - nigdy nie słyszałem tego kawałka. A teraz nie byłem w stanie nawet go wysłuchać do końca - taki jest drętwy. A tu proszę, sale koncertowe pełne, 20 milionów baksów zafasowane. WTF ?

No bo gusta kreowane są na podstawie milionów wyświetleń, czyli na zasadzie: "tyle osób tego słucha więc to musi być świetne".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
afterc
remaster


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 2257

PostWysłany: 04.03.2015, 20:14    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Gusta mnie nie dziwią ( vide nasze strzelanki ) - ale tu mamy konkretne kwoty. 20 milionów dolarów. To mnie szokuje. Skąd takie wpływy ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Quasarsphere
epka kompaktowa


Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1081
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04.03.2015, 20:19    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Za takimi muzykami jak Williams stoją wielkie korporacje. To już nie pojedynczy piosenkarz, to instytucja.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
WOJTEKK
box z pełną dyskografią i gadżetami


Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 19345
Skąd: Lesko

PostWysłany: 04.03.2015, 21:07    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Teledysk z roznegliżowanymi panienkami - no to co się dziwicie?
_________________
Nie ma ludzi niezastąpionych. Oprócz The Rolling Stones.

http://artrock.pl/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Clive Codringher
maxi-singel analogowy


Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 603
Skąd: Kraków

PostWysłany: 05.03.2015, 08:01    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

afterc napisał:
Gusta mnie nie dziwią ( vide nasze strzelanki ) - ale tu mamy konkretne kwoty. 20 milionów dolarów. To mnie szokuje. Skąd takie wpływy ?

To był najchętniej kupowany singiel 2013 w postaci cyfrowej. Na pewno większa część tej kwoty właśnie stąd pochodzi.
_________________
Co posiada Codringher: http://codringher.blogspot.com
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Crowley
digipack


Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 2833
Skąd: Wyszków/Gdańsk

PostWysłany: 05.03.2015, 09:00    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Teledysk z roznegliżowanymi panienkami - no to co się dziwicie?

Plus jeszcze potem afera z Miley Cyrus, która biegała na na rozdaniu chyba nagród MTV z gołym tyłkiem, pląsając do tej piosenki. Ale teledysk warto sobie obejrzeć. Można bez dźwięku. Wink

A czy to faktycznie plagiat? Ja może jestem przygłuchy ale jak ktoś wali w bębenki w podobnym tempie, nie znaczy moim zdaniem, że ściągał. No ale jak bym miał szansę na nadgryzienie 20-milionowego tortu, też bym próbował.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Leptir
zremasterowany digipack z bonusami


Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 6308

PostWysłany: 05.03.2015, 09:59    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Numer znam - często leciał w Zetce, w pracy mnie czasem koleżanka katuje tą rozgłośnią, więc docierają do mnie takie hiciory. Prawdę mówiąc nie miałem pojęcia kto to wykonuje, no ale już wiem. Smile

Co do plagiatu - owszem rytm jest podobny i chyba też ta partia klawiszowa, ale reszta nie wydaje mi się zerżnięta, no ale może się nie znam... Natomiast teledysk ogląda się całkiem sympatycznie. Wink
_________________
„Gdy słońce kultury chyli się ku zachodowi, to nawet karły rzucają długie cienie”.
Karl Kraus
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
afterc
remaster


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 2257

PostWysłany: 05.03.2015, 10:55    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Nie chodzi mi nawet o utwór, tylko o kwotę. Za takie pieniądze można kręcić Idy do końca życia. A to tylko jedna przygłupia piosenka. Showbiznes wyciągnął z tłumu moc dolarów, nie oferując w zamian nic wartościowego ( eufemizm ). O kwotach dowiadujemy się dopiero przy okazji rozpraw, albo przy podliczeniach majątków amerykańskich gwiazd i komet. W Europie też się tak zarabia ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Muzyczne Dinozaury Strona Główna -> Muzyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group